Könyvmolyság tag ~ avagy meghatározó könyvek

Még régebben (kb. 2 hónapja) láttam Andi videóját az  Andi kis könyves világa csatornán. A tag Moly-ra is berobbant, így engem is jó páran kihívtak rá.  
Eljutottam idáig is, végre kitöltöttem, 

 válaszaimat itt olvashatjátok: 
1. Melyik az első könyv, amit olvastál, amiről emléked van?
Fogalmam sincs melyik lehetett az első, de ide hozom a Gőgös Gúnár Gedeont. :)
2. Melyik az a könyv, ami után rohamos mennyiségben kezdtél el olvasni, tehát mikor lettél könyvmoly?
Emlékeim szerint én már a kezdetektől szerettem olvasni, így konkrét könyvet nem tudok mondani.
3. Könyvek, amiket a könyvmollyá válásod után olvastál, szerettél, de nem feltétlen változtattak volna könyvmollyá magukban.
Erich Kastner: A két Lotti. Jó volt, de egymagában ez a könyv miatt biztos nem lettem volna könyvmoly.
4. Második könyvmolyság – melyik könyv volt az, aminél másodszor érezted a kiugró könyvmoly életérzést.
Talán a Rumini kapitány című kötetnél, a Diablo a viharban című lovas könyvnél, amit általános 2. osztályában olvastam. (talán ez a legrégebbi 2.könyvmolyságom...a történetre tisztán emlékszem 8 év elteltével is, imádtam)
5. Melyik az az általános iskolai kötelező olvasmány, amely nagy hatással volt rád (lehet negatív/pozitív egyaránt)?
Mindegyik sulis kötelezőt szerettem. A Kinizsi Pálhoz nagyon jó emlékek kötnek, de ezt az Egri csillagokról is elmondhatom. (Nekem nem a Pál utcai fiúk a kedvencem, mint sokaknak, érdekes. 😄
6. Műfaji könyvmolyság – olyan meghatározó könyvek, amik egy-egy műfajt szerettettek meg Veled.
Agatha Christie Tíz kicsi négere egyértelműen a krimiket szerettette meg velem.
J.R.R. Tolkien Hobbitja, Chris Colfer Mesék földjén sorozata, a Harry Potter...pedig a fantasyt. A többi csak úgy jött.
7. Egy olyan könyv, amit rejtélyhez kötsz, és rejtély is maradt benned azóta is (lehet rejtély, hogy kitől kaptad, miért kaptad, vagy akár a könyv körüli rejtély).
Hans FalladaBice-bóca, ​hová  lettél? című, eléggé ismeretlen művét a mamámtól hoztam fel még 7-8 éves koromban Pestre; sajnos valahova eltűnhetett, vagy elveszthettem, mert mai napig nincsen meg.
8. Van-e kiemelkedő, egyetemi olvasmányod? Ez a kérdés nagyrészt bölcsész szakosoknak lehet releváns, ha nincs, hagyd ki. :)
-
9. Könyvek, amiket korosztályodon kívül olvastál, mégis iszonyatosan lekötnek.
Jelenlegi példát nem tudok mondani, de a Ruminik - meg a Harry Potterek még most is nagyon lekötnének. (mindkettőt tervezem is újraolvasni)

10. Harmadik könyvmolyság – ki az a szerző, akinek a művei nagy hatással voltak rád, de inkább a szerző lett a kiemelkedő élmény benned, és nem egy-egy kötet magában. (Nem feltétlenül kell a kedvenc szerződnek lennie)
Nem is tudom...szerintem ide nem tudok most könyvet hozni.
11. Nagy a füstje, kicsi a lángja, vagy fordítva?
Nem teljesen értem ezt a pontot, de ha jól értem ide olyan könyv illik, amiket nagyon sokan ajánlanak meg imádnak , de nekem nem tetszett. úgyhogy ide Leiner Laura SzJG-jét hoznám. (hogy nehogy nekem támadjatok leszögezném, hogy az IOV-t imádtam! most pedig a Bexit  olvasom❤)

12. Melyek azok a könyvek, amelyek olvasási élményét egy-egy személyhez kötöd, és a személy miatt hagytak benned maradandó nyomot?
Minden egyes könyvemet kötöm valakihez (tudom kitől, miért, mikor kaptam és, hogy, mikor olvastam kik játszottak nagy szerepet az életemben), azonban azon, hogy az olvasási élményt kihez kötném, még sosem gondolkoztam...
Ide végül Fekete István Bogáncs című könyvét hozom, amit az anyukámhoz kötöttem anno az olvasásakor, mivel az ő régi példányát olvastam. 💕

13. Egy trend, ami miatt többet kezdtél olvasni. Jó vagy pozitív emlék?
A maratonok sokat motiválnak, de azok évente ha vannak; trendeket pedig nem követek nagyon. Olvasom, amit jólesik, és akkor, amikor jólesik. 😊

Köszönöm szépen a kihívást @EmeseGx, @Ferger_Jolcsi, @Mirlia! 
-remélem nem hagytam ki senkit és semmit. 😅
Nagyon élveztem a book tag kitöltését, jó sok időt elszöszöltem vele, köszönöm a készítőnek és nektek is , csajok, hogy kihívtatok rá!

//Ha van gondolatod a témával kapcsolatban vagy szeretnéd kitölteni a taget, a kommentekbe nyugodtan írhatsz nekem! 😊 Ha pedig érdekelnek a tartalmaim katt a rendszeres olvasás gombra! 👈👆😇//
Köszönöm, hogy itt voltál és olvastál, további szép napot és jó olvasást! 
Lilla





Megjegyzések

Legolvasottabbak

Leiner Laura: IOV - trilógia

Nyári Mit olvassak?

1 út - 20 könyv Te melyikeket választanád?