Ma ötven éve hunyt el Fekete István - Fekete István & én

Ma (06.23.) ötven éve, hogy ez a csodás író elhunyt, ezért úgy gondoltam leírom az én személyes történetemet Fekete Istvánnal, Fekete István műveivel kapcsolatban.

A hírt Dippold Ádám cikkében láttam meg először a Qubit oldalon...
Odamentem a polcomhoz és nézegettem egy ideig a magánkönyvtáramban megtalálható Fekete István  műveket, és hirtelen nagyon hálás érzés fogott el, hála azért, mert akkor, annak a 9-10 éves Lillának Anya a kezébe adta az ő féltve őrzött kincsét: A rongyosra olvasott, itt-ott szakadt, ragasztott, kiskutyás borítójú könyvet..., hála azért, mert annak ellenére, hogy rongyosra volt olvasva, én nem hátráltam meg és elkezdtem, hála azért, mert édesanyám mindig fölolvasott nekünk este, ezzel megszerettetve velünk az olvasást és végül hála azért, hogy Fekete István sem hátrált meg, és az egyik legnagyobb magyar író vált belőle. Eszembe jutottak azok az évek, amikor mindenhol az ő műveit kerestem. Ez - ha jól emlékszem - 9 éves koromban történt.
Az első nagy szerelem a Bogáncs volt, utána pedig sorban olvastam el a többi állatos történetét. Olvastam a Lutrát, a Vukot, a Hút...
A Lutra lett a másik kedvencem, ugyan nem emlékszem már nagyon  történetre, az érzések még mindig erősen bennem vannak. Csodálattal töltött el a sok szép leírás - és állatbolond lévén - a rengeteg sok állat, a gyönyörű fogalmazásmód, imádtam, hogy ennek részese lehetek.
Akkoriban nagyon kevesen olvastak, nagyon kevesen szerettek olvasni és az ilyen régebbi könyvekhez hozzá sem nyúltak. Ezért is történt egyszer, mikor a Bogáncs utolsó oldalait olvastam a 15 perces iskolai szünetben, hogy a Tanító néninek megakadt rajta a szeme.

Azután minden egyes alkalommal a Bogáncs volt fölolvasva csendes pihenői történet gyanánt. :)

A Kele és a Tüskevár mindeddig kimaradt, ahogyan a Téli berek is.
A Tüskevárat, amiből két film is készült, és szintén óriási szeretet van körülötte, ez év márciusában olvastam el. ITT olvashatsz róla (katt Ctrl-lel az "itt" szóra)
A Kele első olvasásra, a Vuk pedig újra olvasásra van betervezve a nyárra. Hiszen a nyár Fekete István nélkül nem is nyár! ;)



Bogáncs&Tüskevár - A két rongyosra olvasott példány
Köszönöm, hogy itt voltál és olvastál, ebben a szomorkásabb témában is, remélem te is szívesen olvasod Fekete István könyveit, ha pedig még nem olvastál tőle semmit, a Bogáncsot, vagy a Tüskevárat kezdésnek mindenképpen ajánlom! 😊
Ha tetszenek a tartalmaim, várlak a következő bejegyzésemben is, ha pedig nem szeretnél lemaradni legújabb bejegyzéseimről sem, katt a rendszeres olvasás gombra! 😉

Mindenkinek további csodálatosan szép napot kívánok! ❤
Lilla




Megjegyzések

Legolvasottabbak

Leiner Laura: IOV - trilógia

Nyári Mit olvassak?

1 út - 20 könyv Te melyikeket választanád?