Nyári Mit olvassak?


Nem tudod mit olvass a nyáron? Rád szakad ez a tömérdek szabadidő? Vagy csak a fárasztó munkanapokba szeretnéd becsempészni egy kicsit a nyári hangulatot?
Ha ebben a helyzetben vagy, szeretnék neked egy kicsit segíteni.
Különböző "kategóriákon" belül ajánlok neked könyveket, amiket én szerettem és tökéletesnek tartom arra, hogy elmerülj benne a nyári időszakban.
Vágjunk is bele! 😉


1. Magyaroktól, magyarul
Nem is lenne nyár Fekete István Tüskevára nélkül, nem igaz?
Nagyon jó történet, profin megírva, tökéletes nyári olvasmány.
Hogy többi nagy, mostanában felkapott írónk se maradjon ki:
Csukás István: Nyár a szigeten; aranyos, izgalmas, kalandos történet, amiben fiúk háborúját, vicces és szórakoztató jeleneteket és egy adag nyári hangulatot találhatsz. Nagyon ajánlom!
Természetesen ajánlanék valami olyat is, amit valószínűleg (főleg a fiatalabbak), biztos, hogy ismertek/sokan ismertek, ez pedig nem más, mint Leiner Laurától az Iskolák versenye-trilógia, aminek első részét elolvasva biztos, hogy a többit is szeretnéd majd!

2. Fantasy a láthatáron!
A nyár sem maradhat fantasy-k nélkül! Egy jó kis Harry Potter (újra)olvasás sosem árt.

Ezen kívül J.R.Tolkien Hobbitját is csak ajánlani tudom, ahogyan Soman Chainani Jók és Rosszak iskoláját is, remekművek ezek is!

3. Régi kedvencek 
A nyári hangulatot szerintem minden régi kedvenc fel tudja idézni, hiszen jó esetben ezek mind szívmelengető történetek. Én személy szerint azokat is ajánlom újra olvasni, amiket nyáron olvastál, esetleg éppen a nyaralásra vitted magaddal. Én egy-két nyári kedvenc olvasmányomat fogom újraolvasni: 

  1. Fekete István: Vuk 
  2. Fekete István: Kele
  3. Leiner Laura: Ég veled
  4. Rosie Rushton: Poppy

Ha ezek közül valamelyik neked is a nyári hangulatot juttatja eszedbe, olvad velem együtt. ;) Moly.hu-n @Lilla néven megtalálsz, nyitott vagyok egy közös (újra)olvasásra.

4. Romantikus, üde, nyárias 
Ki ne szeretné a nyári, könnyed kis romantikus olvasmányokat?
Szerintem sokan bólogattok, hogy szívesen olvastok ilyeneket. Az én ajánlásaim: 


  1. Jenna Evans Welch: Love&Gelato - Firenzei nyár
    Könnyed, aranyos kis könyv, nem egy nagy durranás, de szerintem egy kis kikapcsolódás céljából  nagyon jó. 
  2. Nicola Yoon: Minden, minden  (katt Ctrl-vel a linkre az értékelésemért)
    Már kétszer is olvastam ezt a történetet, gyorsan lehet vele haladni és szerintem nagyon kis aranyos, ajánlom, nem csak nyárra. :) 
  3. Charlotte Bronte: Jane Eyre
    Nekem ez a könyv is az egyik nagy kedvencem, ugyan nem csak nyáron játszódik, de a klasszikusok számomra sokszor nagyon jól átadják a nyári hangulatot. Nagyon ajánlom!!
  4. Leiner Laura: Ég veled
    Ugyan nem mindenki szereti Laura műveit, a mai fiataloknál az egyik legmenőbb és legsikeresebb írónak számít, több százan szerették meg az olvasást a könyvei által. Úgy gondolom, hogy az a könyv, amivel valaki megszereti az olvasást, annyira nem is lehet rossz. :) Személy szerint Leiner Laurától az Iskolák versenye-trilógia tetszett eddig a legjobban, és mindenkinek ajánlom, nyáron játszódik, így nyárra is tökéletes. 
Ezek lettek volna az én nyári ajánlottaim, remélem van, amelyikhez kedvet kaptál te is!😊
Ha van kedved írd meg nekem, hogy te miket tervezel olvasni a nyáron, miket ajánlasz.
Ha pedig érdekelnek a tartalmaim várlak vissza a következő bejegyzésemben is, amiről semmiképp nem maradsz le, ha rendszeres olvasómmá válsz.

Nagyon szépen köszönöm, hogy itt voltál és hogy olvastál!❤
Mindenkinek további szép napot, és (a továbbiakban zivatarmentes), napsütéses nyarat kívánok!
Lilla

A képhez Leiner Laura oldalán található képet, @beecebocaღ (moly.hu) gyönyörű virágos fotóját – remélem nem haragszol, hogy fölhasználtam :)), és a Canvas alkalmazás különböző mesterműveit használtam föl.

Megjegyzések

Legolvasottabbak

Leiner Laura: IOV - trilógia

1 út - 20 könyv Te melyikeket választanád?