Abigél

Szabó Magda: Abigél


Régóta terveztem ezt a könyvet, de valamiért mindig halogattam. Most végre elolvastam...és rájöttem, hogy nagy kár volt halogatni. :)

A történet úgy kezdődik, hogy Vitay Gergona intézetbe kerül. Mégpedig a szigorú és komor Matulába. Egyre több csalódás, kiközösítés és szomorúság éri őt, de az iskola falai között van egy jóakaró, aki minden bajbajutott diákon segít. A bajbajutottnak csak annyit kell tennie, hogy leírja a problémáját és bedobja Abigél korsójába. Ezt a rejtélyt próbálja megfejteni Gina, meg persze megbarátkozni a szigorú és szabályokkal teli intézettel, megbékélni a gondolattal, hogy nem láthatja az apját és végre beilleszkedni a többiek közé. Kíváncsi vagy, hogy ki is Abigél és, hogy milyen kalandok érik Ginát? Olvasd el a könyvet és megtudod. :) Tetszeni fog. *-*


Egy ilyen jó könyv elolvasása után gondolkozom el, hogy mire is adtam én 5 csillagot, mire is mondtam azt, hogy ezt imádom, mikor bebizonyosodott, hogy ez a könyv azok egyike, ami igazán megérdemli azt, hogy imádatom tárgya legyen.
Ginát úgy ismertük meg, mint egy igazi kamasz kislány, aki nehéz, nagy dolgokon meg keresztül mégis megmarad a gyermeki énje. Csodáltam őt, hogy még a legnehezebb pillanatokban is milyen kitartó volt és erős…nem adta fel.
A történet nem várt izgalmakkal, fordulatokkal és egy nagyon jó hangulattal ajándékozott meg. Az iskolai élet, amit mindenki úgy képzel el, hogy rend és fegyelem uralkodik mindenütt , a valóságban nem úgy működik. Ott van például Abigél, a sok kitalált játék és csíntevés. :)
Azt is szemléltette ez a könyv, hogy hiába néz ki valaki nagyon szigorúnak és megtörhetetlennek, mindenkinek van szíve. A felszín alatt Zsuzsannában is a magabiztos, kemény, szigorú asszony helyett egy szenvedélyes, kedves és jószívű nő lapul.
Bár a filmnek pont a végét láttam, kicsit sem befolyásolta azt az érzést, azt az izgalmat, amit egy jó könyv végén érzel. Nagyon jól föl volt építve az egész történet, külön szálak fonódtak mindenfelé kikacsingatva..a végén mégis minden egybeért és fény derült mindenre. Igaz, nagyon szívesen olvasnék még Vitay Georgináról, ez a történet mégis így kerek egész.
Biztos, hogy újra fogom olvasni majd valamikor. De addig is Szabó Magda többi könyvének is hagyok helyet. :))

Ajánlom mindenkinek! ♥ Megérdemli, hogy sokan olvassák!


 Móra, Budapest, 2002
458 oldal · ISBN: 9631176711

Remélem meghozta ez a kis szösszenet a kedvedet a könyvhöz. :) Jó olvasást hozzá !




Megjegyzések

Legolvasottabbak

Leiner Laura: IOV - trilógia

Nyári Mit olvassak?

1 út - 20 könyv Te melyikeket választanád?