Ugrás a fő tartalomra

Idegen nyelven olvasás?...Jöhet! :) #2

Már egyik bejegyzésemben volt szó az idegen nyelven való olvasásról. úgy gondoltam elhozom nektek ebből a második részt, bemutatva, hogy mik voltak a legutóbbi angol nyelven olvasott könyveim.
Ha szeretnéd ismerni ennek a bejegyzéssorozatnak/ rovatnak az előzményét lesd meg az 1.ezzel kapcsolatos bejegyzésemet is. ITT olvashatod, ajánlom figyelmedbe. :) Köszönöm, ha elolvastad!
Tartalomjegyzék: 



  1. Miért is jó idegen nyelven olvasni?
  2. Könyvajánló kezdőknek 
  3. Az én történetem 
  4. Mostanában olvasott angol nyelvű könyveim
1. Miért is jó idegen nyelven olvasni? 
  • Bővül a szókincsed. 
  • Rááll az agyad az adott nyelvre. 
  • Fejleszti az (angol, spanyol, francia, német...) tudásod.
  • Szórakozva tanulhatsz akár a kedvenc könyveiddel is. 
  És ami a legjobb:
  • Fejlődni fogsz és egyre jobb leszel! :)
2. Könyvajánló kezdőknek 
Mivel én angolt tanulok, csak angol nyelvű könyveket tudnék ajánlani. Ezekről a könyvekről és kiadókról ITT olvashatsz. 

3. Az én történetem 
Általános iskola 2. osztályában kezdtem el angolt tanulni (nagyon alap dolgokat,szinte 1 évig mindig ugyan azt) Utána kaptunk egy jobb tanárt. Mostanra nagyon megszerettem a nyelvet és azon vagyok, hogy fejlesszem magam, nem csak az iskolai feladatokat elvégezve, hanem külön gyakorolva, máshogy ugyanis nem megy.
Leülsz és foglalkozol vele, videót nézel, olvasol, szótárazol, fordítasz, bármit, csak foglalkozol a nyelvvel, vagy kényszernek veszed és egyáltalán nem gyakorolsz otthon. Az utóbbi alkalmazásával nem fogsz túl sokra menni, úgy nem lehet semmit megtanulni, hogy nem élvezed azt.
Az utóbbi időkben rendes regények olvasásával is próbálkoztam, az első ilyen az ez volt: 
Jeff Kinney: Rodrick Rules2019. március 17., 21:00 → 2019. május 15., 21:47
2 hónapig olvastam...igen, két egész hónapig. De megérte! Nagyon is megérte. Végre, 2019.május 15-én elmondhattam magamról, hogy egy egész 300 oldalas angol nyelvű könyvet végigolvastam.
Irtó büszke voltam magamra, azután meg sorban jöttek a különböző angol nyelvű mesék, történetek, meseregények. 2019 karácsonyára pedig nem mást kértem, mint a Harry Potter és a bölcsek kövét angolul. Tudtam, hogy valószínűleg nem fogom tudni még végigolvasni, bennem volt az akarás, hogy majd egyszer addig a szintig is eljussak. :) (ezzel zárnám a 3.részt, merjetek belevágni Ti is!)

4. Mostanában olvasott angol nyelvű könyveim, ajánlások 
Legutóbb Zoe Sugg Girl online c. könyvét vettem meg...
Zoe Sugg: Girl Online (angol)
Jelenleg is ezt kezdtem el olvasni, bár most egy kicsit szüneteltettem 1 hónapig, közbejöttek más könyvek is. De nagyon tetszik, ötletes és érdekes történet. Miután befejeztem biztos, hogy még róla szó bővebben is a blogon! :)
Ezen kívül van még egy csomó angol nyelvű könyvem, amit még nem olvastam, de most beszéljünk azokról, amiket olvastam. :D
Íme a 2019-es idegennyelvű listám:
Vera Southgate: Little Red Riding Hood2019. április 23., 20:56 → 2019. április 28., 10:09>
Jeff Kinney: Rodrick Rules2019. március 17., 21:00 → 2019. május 15., 21:47>
Rene Cloke Fairy Tales: Cinderella and Other Fairy Tales2019. május 1., 10:27 → 2019. május 21., 20:17>
Veronika Marék: Boribon the Teddy Bear2019. május 21., 21:00 → 2019. május 21., 21:09>
Frances Hodgson Burnett: A Little Princess (Oxford Bookworms)2019. június 1., 18:10 → 2019. június 10., 14:09>
Anna Sewell: Black Beauty2019. június 21., 21:19 → 2019. augusztus 6., 20:20>
Meg Cabot: The Princess Diaries2019. november 1., 21:03 → 2019. november 15., 21:58>
Andrew C. Rouse: My Christmases2019. december 16., 20:35 → 2019. december 19., 20:29>
Vera Southgate: Little Red Riding Hood
A mindenki által ismert tanulságos mese képekkel + CDvel.
Gyakorlásnak tökéletes volt, de úgy érzem, mostmár kicsit nehezebb könyvekkel kéne próbálkoznom. ;)
Ui. : A CD borzalmas!! Irritált a mesélő hangja, Piroska hangja…mindenkié.
+amikor a farkas megette a nagymamát és Piroskát, konkrétan be*ostam, olyan zenei aláfestés volt, mint a horrorfilmekben! :DD  2019.04-es értékelésem Moly.hu-n  @Lilla
Jeff Kinney: Rodrick Rules:
Ez volt az első angol nyelvű regényem, gyakorlásképpen kezdtem bele, a célnak tökéletesen meg is felelt. És olyan történetek voltak benne, amibe igazán bele lehet élni magunkat. A képek rengeteget segítettek a megértésben, ha nem lettek volna képek szerintem a felét nem értettem volna.
Tudom, hogy sokaknak ez angolul is csak egy egy napos olvasmány, de az én angol szintemhez képest ez igenis nagy teljesítmény. :)
(pár oldal még maradt a könyvből, de mivel könyvtári volt és vissza kellett vinnem azt nem tudtam befejezni, ha lesz rá alkalmam azt is elolvasom) 2019-es értékelésem Moly.hu @Lilla
Frances Hodgson Burnett: A Little Princess (Oxford Bookworms):
Nagyon aranyos a történet, magyarul már olvastam. Kedvenc is lett belőle. :) 
Örültem neki, hogy értettem!! ^^ A sikerélmény meg volt, ez a lényeg. :D 
Egy kis ideig más könyvek olvasása miatt hanyagoltam, és utána feltűnően nem tudtam, mi is történt, ezért az a rész egy kicsit zavaros volt, de a végér összeállt a kép.:D
Nagyon jó, hogy a hátulján van 'Activity' rész, bár én nem tartom fontosnak a kitöltését, gyakorlásnak jó, vagy, hogy évek múlva fölelevenítsd a történetet. Biztos, hogy fogok még ettől az Oxford Bookworms-tól olvasni, könnyű a nyelvezete, és a képek is remekek. De majd egy kicsit nehezebb például 3-as szinttel kezdem majd. :)
Aki szeretne gyakorolni egy kicsit, vagy kihívás elé állítani magát (attól függ milyen szinten állsz), vagy, aki csak egy aranyos történetet szeretne olvasni angol nyelven annak nagyon ajánlom! ^^ 2019-es értékelésem Moly.hu @Lilla 

Most ennyi is lenne ez a kis bejegyzésem. 
Köszönöm, hogy itt voltál! 
//Ha érdekelnek a tartalmaim ne felejts el "renszeres olvasóm"-má válni; ha pedig van valami gondolatod a témával kapcsolatban ne tartsd magadban, írj nyugodtan a megjegyzésekbe!// =) 
Mindenkinek további szép napot kívánok! <3
Lilla




Megjegyzések

Legolvasottabbak

Leiner Laura: IOV - trilógia

Nyári Mit olvassak?

1 út - 20 könyv Te melyikeket választanád?