Mosolyogj!

 


Gyönyörűen illusztrált képregény Raina Telgemeier-től, a Babysitters club szerzőjétől. 
A Mosolyogj! egy olyan képregény, amit leülsz, elkezdesz, és ha elkezdted onnan többet föl nem állsz addig, amíg be nem fejezed. Imádtam és nagyon élveztem. 
Teljes mértékben együtt tudtam érezni Raina-val, mert én is hasonlón megyek/ szerencsére részben csak mentem keresztül. 
A könyvben Raina Telgemeier a saját történetét meséli el, amivel nagyon meglepett és csodálkoztam is, amikor rájöttem, hogy az írónő és a főszereplő lány neve azonos. 
Nagyon durva dolgok történtek a 11 éves Rainával és felnézek rá, hogy ilyen ügyesen tűrte. Nekem is voltak ilyen nehéz pillanataim, a herbst-készülékes és fogszabályozós, gumizós időszakomban. Ismerős, amikor órákon át a fogorvosi székben, nagyra nyitott szájjal ülsz és amikor hetekig nem tudsz semmi mást enni, csak joghurtot és krumplipürét...sajnos ismerős és még mindig aktuális. Felnézek ár, hogy ő ezt négy és fél évig tűrte. Nekem még csak 2 éve, hogy ez van, mégis szívesen látnám már a végeredményt és küldeném el a francba az egész ezzel kapcsolatos bajokat. 
Örülök, hogy engem nem piszkáltak e miatt, szörnyű lehetett Rainának, hogy még a "barátnői" is állandóan szekálták, holott részben miattuk került ilyen helyzetbe... 
A könyvet nemcsak azért tudja az olvasó teljesen magáénak érezni, mert sokakkal megtörtént/történik ez, hanem azért is, mert a rajzok egyszerűen fenomenálisak. Nem tudom mennyi idő lehetett megrajzolni egy-egy oldalt, de az biztos, hogy nem kis időbe tellett. 
A könyvben persze nem csak a fogászati kezelésekről van szó...a fiúk, a barátnők és egy hirtelen jött földrengés is élvezetesebbé, izgalmasabbá teszi az 1990-ben játszódó történetet. 


Nagyon élveztem és remélem még lesz része hasonlóan jó képregényekben. 220 oldalnyi szórakozás. Nagyon ajánlom!! 😊  

Végezetül egy kis beleolvasó, csak Neked, kedves blogvándor (ahogy bacchanteblues szokta mondani 😁) 



Nézzétek, milyen csodásan van megrajzolva!😍 Már a második oldalon ilyen szép dolgokba botlik az ember. 
És a beleolvasó: 

ui.: A képregényt egyébként még szeptemberben olvastam el teljes egészében, és akkor kezdtem el szerkeszteni ezt a bejegyzést, viszont ma (okt.3-án - amikor végleges formáját ölti a mai cikk) már túl vagyok az újraolvasásán is, és szerintem ma is fogom még olvasgatni. És remélem Ti is ezt teszitek majd, annak ellenére is, hogy már nem nagyon lehet kapni, könyvtárakban biztos bent van, de angolul is teljesen érthetőnek tűnik, úgyhogy csak ajánlani tudom. Jó olvasást! ^^


Köszönöm szépen, hogy itt voltál és olvastál! Várlak máskor is! :)
Lilla

Megjegyzések

Legolvasottabbak

Leiner Laura: IOV - trilógia

Nyári Mit olvassak?

1 út - 20 könyv Te melyikeket választanád?