Idegen nyelven olvasás?... Jöhet! :)

Vélemények, tapasztaltok és tanácsok
Tanulhatsz angolul, németül, spanyolul, franciául, japánul vagy akár arabul is, az adott nyelven olvasni mindig jó ötlet. Lássuk is, hogy miért:





  • Bővül a szókincsed. 
  • Rááll az agyad az adott nyelvre. 
  • Fejleszti az (angol, spanyol, francia, német...) tudásod.
  • Szórakozva tanulhatsz akár a kedvenc könyveiddel is. 
  És ami a legjobb:
  • Fejlődni fogsz és egyre jobb leszel! :)
Ezek a legfőbb okok, amikért szerintem érdemes megpróbálni idegen nyelven olvasni. De nézzük csak, hol érdemes kezdeni:

  • Olvass könnyített olvasmányokat, cikkeket vagy rovatokat. 
  • Ne kezdj bele egy 400 oldalas regénybe, ha nem olyan biztos még a tudásod, mert valószínűleg abba fogod hagyni!
  • Végy a kezedbe gyermek vagy ifjúsági könyveket is, annak ellenére, hogy már esetleg "kinőttél volna belőle". A tanuláshoz az is jó! 
  • Ne akarj egyszerre túl sokat, haladj lépésben és a szintednek megfelelően olvass.
  • Olvass olyat, ami fenntartja az érdeklődésedet és szivesen olvasod.
Könyvek, sorozatok, amiket én ajánlok (kezdőknek vagy újrakezdőknek ;)) :
(mivel én angolt tanulok, a képen is csak angol könyvek vannak, ezeket olvashatod más nyelven is. ;))
  1. Oxfordos könnyített olvasmányok
  2. Penguin readers
  3. Roald Dahl gyermekkönyvei
  4. Mesék, rövid történetek (pl. angolul The princess diary, Marley&Me) 
  5. Régi kedvenc vagy szeretett történeted (engem személy szerint nem köt le az a könyv, amit már olvastam, de lehet, hogy Nálad beválik :)) 

Az olvasáson kívül nagyon tudom ajánlani a filmek, videók nézését is. (filmek- pl. Disney mesék, Forest Gump és bármi, ami érdekel : ))

Szerintem nagyon jó dolog idegen nyelven olvasni, úgyhogy, ha még nem próbáltad, vágj bele nyugodtan!:) 🇩🇪🇷🇺🇬🇧🇮🇹🇰🇷🇯🇵🇵🇹🇬🇷🇨🇳

Sok sikert és jó szórakozást kívánok! ;)

Lilla

Megjegyzések

Legolvasottabbak

Leiner Laura: IOV - trilógia

Nyári Mit olvassak?

1 út - 20 könyv Te melyikeket választanád?